31 Ekim 2008 Cuma

Neden büyüdük sanki?


Büyüdüm derken geçen zamandan ve uzayan boyumdan bahsediyorum,yoksa daha büyüyecek çok yolum var..Fakat şu özlem yok mu çocukluuma işte o beni yaralıyor,canımı acıtıyor ama aynı zamanda gülümsetmeyide iyi beceriyor.Bu sevimliliğiyle gidiyorum bi makas alıyorum o sessiz benden.

Dooduumda abim ve ablam evdeki şenliği çözümleyememişler ama bi şeye çok sevinmişler.Salonun ortasında duran koca badem şekeri dolu kaba =) Usulca alıp alıp odalarındaki gizli bölmeye koyuyorlarmış.Eve kardeş mi gelmiş,misafirler neyin başında toplaşıyo hiiç umurlarında deil.Ve akabinde gelen birkaç yılda da umursamamışlar beny =) Ablamla beş abimle dört yaş var aramda.Abimin anlattığına göre,oyunlarına bile dahil edicekleri zaman 'Bu da oynasın mı bu sefer','He evet bunu da yanımısda çağıralım' gibi kibar! kaprislerde bulunurlarmış.Onların tuvaletleri bile aynı zamanda geldiği için,ben evde ayrı bi dünyanın insanı olmuşum o zamanlar.3.sınıfa gidene kadar hiç konuşmadıımı biliyorum.Sadece kardeşlerimle deil canıım normalde de konuşmasdım.Devamlı gözlem yapardım insanlar üstünde onu hatırlıyorum.Birtek oda arkadaşım olduu için ablamla arada konuşurdum.Annem gariplik sezmiş olsa gerek bu kadar suskunluu doktora götürmüşler beny =) Doktor tükürdü mü suratıma naptıysa,onun yaptığıda fazla kaçmış çok çenem açılmış.Aşırı neşeli bi tip olup çıkmışım..İyikide öyle dememi asıl sağlayan şey kardeşlerimle aramı düzeltebilmiş olmam.Onlar zaten kıskanmamışlarda kabullenmekte zorlanmışlar sadece bi süre.Eskiden evlerdeki yemek masaları evin kirişi gibi bişeydi çok kımıldatılıcak masalar değillerdi ya,bide bizimki büyüktü çok.Masanın ayaklarını küçük odalar şeklinde düşünmüşler dipteki odayıda yemek odası yapmışlar.Dedem 10lu ülker çikolatalarından getirirmiş.Bizim tutumlu saflar,bi tanesini ikiye bölüp yer diğerlerini de yemek odalarına koyarlamış =)) Sandalyelerle masa arasındaki boşluuda uyku odası yapmışlar.Ben keşfedicem diye ödleri patlarmış,ben uyuyunca giderlermiş tıkınmaya..Tabi ki keşfetmişim bigün.Fakat yedi aylık doğan yarım yamalak bi çocuk olduum için yemek odasından çok uyku odası çekmiş ilgimi =) Birgün orda uyuya kalmışım.Kayboldum diye korkmuşlar.Anneciim saatlerce aramış..

Velhasıl çetin geçen bikaç yıldan sonra,çeneminde düşmesiyle birlikte..Abime ablama tapan bi kardeş olmuşum.Bırakın kendi abimi ablamı,başkasının abisi ablası olduunu duyunca bile o kadar çok seviniyorum ki onların adına.Belki adam sevmiyo abisini ama ben herkesi kendiminkiler gibi biliyorum ya.Sanki bende abi yokmuş gibi 'Ayy ne kadar şanslısın' diyorum.O insanı artık farklı bi daireye alıyorum.O güçlü,onun destekçisi var diye heralde..


Aslında şimdi bile bu kadar konuşmamın nedeni bir hikayemi anlatıcam size =) Abimin lise zamanı..Kimya laboratuarından abim sorumluymuş,bi deney yapılıcaksa hangi sınıf olursa olsun abim taşırmış malzemeleri.Malzeme bitiminde de okulun almakla sorumlu olduu yere alınıcaklar listesi yaparmış.Sodyumun özelliklerini öğrenmiş o sırada.Nasıl hızlı su tüketen bir madde olduunu fln.Listeye sodyumu da yazmış.Tabi ne alaka deyip kağıdı geri yollamışlar ilgili öğretmene.Hoca da abime nie yazdığını sormuş.Okul için hem pahalı hemde tehlikeli bi metal.Hoca silmiş,abim kağıdı aşağıya götürürken tekrar yazıp sorumlularada hoca bunlar alınsın diyo demiş =) Alınmış sodyum.Bir kavanozun içinde gaz yağında üç koca küp halinde tutuluyormuş.Hoca görmüş sodyumu demiş bana ver onu.Abim demiş hocam öleyse cam kavanozda tutmiyim tehlikeli,başka yere aliym.Başka yere almış ama içinden de bir küpünü almış =) Hoca demiş bu üç küp olmalıydı,gülmüş.Bak Haşim her ne yapıcaksan minicik bir parçayla yap ve dikkatli ol demiş.

Abim geldi eve..Ben yorulmuşum okulda,uyuyorum.Balkona düzeneği kurmuş,plastik kaba su koymuş bilmem kaç lt,küpü içine atmış girmiş içeri.Sodyum suyu saniye içinde çekmiş koca bir top halini almış.Plastikte onun çevresinde aynı top haline dönüşmüş.Sonra su yeterli gelmeyince büyük bir patlama olmuş.Camlarımız çok sallanmış ve her yer toz duman.Ses bi taraftan gürültü bi taraftan,etrafa saçılan iğrenç katımsı yapışağımsı madde bi taraftan.Komşular kapıda bitmiş.Dumanı farkeden karşı apartman-ki aramızda koca bir bahçe ve yol vardı-el kol yapıyorlarmış yangın var diye,bize =) Abim ramazan günü diye hemencik bi yalan buluvermiş demiş çocuklar torpil attı balkonumusa =)) Bi komşu yememiş demiş Haşim üçüncü katta oturuyorsunus ne torpili,her ne yaptıysan söyle yaralanan var mı o önemli.Yok demiş dağılmış komşular.Yalnız bu arada ben hala uyuyorum içerde =)) Abim uyandırdı beny,cümbüş sonrası pisliğini temizledim bende.Ama o camlardaki sodyumuda nasıl kazıyarak temisledim annemler gelmeden acele acele bi ben bilirim =)

25 İz bırakanlar:

Mr.Paradise dedi ki...

abin iyi gümletmedi evi..buna benzer bi hikayade benim başımdan geçti ama tam olarak abininkisi gibi macit mucitlik değildi benimkisi...ben patlayan torpiller varya onları yaktım ve atamadan elimde patlamıştı küçükken :( elim koptu sandım...

Wilwarin dedi ki...

Hiii =(( Çok kötüü..

Mr.Paradise dedi ki...

kötü tabi elim koptum sandım...hatta elim kopuyodu sanıyodum üstelik elimi elledim elim yok gibi hissetim ve işin garibi elim uyuşmuştu ve hatta bişi hissedemedim o an..elim yok gibiydi yani elim vardıda yok gibiydi...ama bakıyopdum elim yerinde duruyodu ama uyuşmuştu yani hem var hem yoktu yada hem yoktu hemde vardı...

Mr.Paradise dedi ki...

:)

Wilwarin dedi ki...

Aslında tüm bunları anlatabilmen için sadece ilk cümle yeterliydi..Uyus seny =)

Mr.Paradise dedi ki...

beny uyus değilmy değilim değilim değilim değilim :)

Wilwarin dedi ki...

=(

Mr.Paradise dedi ki...

senin bugun canın bişilere üzülmek istiyor ama sebebi ben olmıcam :)

Mr.Paradise dedi ki...

üzülmek derken sinirlenmek yani

Wilwarin dedi ki...

He saten ikisi yaklaşık aynı şeelere tekabül ediyo ya =)))

Adsız dedi ki...

Na+H20 ------> NaOH+ H2


eşitlersek;


2Na + 2H2O --------> 2NaOH + H2


Bizim tepkimede ise o bahsettiğin plastik kaptaki suyun tamamını tepkimede kullanılacak biçimde ayaladımdı ama yüksek sıcaklığı gözardı etmişim :P Suyun yarısı ateş topu etrafında buhar oldu. Camdan akan o tuz gibi madde ise NaOH (sodyum hidroksit)'di. :) Komik ve eğlenceli bi yazı olmuş büdü:)

Wilwarin dedi ki...

Canım benim..Teşekkür ederim =) Benim kimyam yetmediinden böle anlattım bak sen yorum yaptın aydınlandık =) Seni çok seviyorum abicim.

Eslem dedi ki...

Kız bayılıyom senin şu komedi hikayelerine hee :))

Ablanda az uyanık değilmiş hee her şey onun başının altından kalkıyo ben biliyorum ağbinin bir suçu yok :P :))

Böcek dedi ki...

ne diyim bilmiyorum ki gülmekten yazamıyorum:D
abiin şimdi ne iş yaptığını merak ettim ben..kimya mühendisi mı oldu yoksa?
ey allam ya:D

nesrin dedi ki...

EEE başka yokmu maharetleriniz benim hatırladığım cam ve balkondaki pisliğin temizlenmesi2 günümü almıştı :))) evin içindeki kar topu savaşlarınızdan ne haber?yada beni kucaklayıp koşarken kırdığınız ayna ?
haşo paşomun başımda aşağı döktüğü gazoz şişesine ne yaptın dedim diye kıyafetlerimle beni duşun altına sokmasına ne demeli daha saysam günler sürer;p

Wilwarin dedi ki...

Eslem..Ben de bana yorum atmana bayılıyorum.Doorucu davutumsun ya sen,senin dediklerin ayrı bi önem taşıyo =)

Böceğim,abim meteoroloji mühendisi kısmen yaklaşmışsın =Pp Bi firmada proce müdürü.. Bu arada benim blooma artık gelmiceksin sandımdı =( Çok mutlu oldumm =)

Annem bitanem harikasın sen yaa,Valla benim yazdıklarımdan daha çok güldüm sisinkilere,hepsi bir bir canlandı gösümde =) Güsel günlerdi..

nesrin dedi ki...

Benim için sizinle olduğum her gün güzeldi ve güzel RABBİM ayırmasın canısı

Wilwarin dedi ki...

Aminn..

Böcek dedi ki...

niye gelmeyeim ki kelebek:?

Wilwarin dedi ki...

Bilmemky =) Sıkıldın benden sandımdı =)

Böcek dedi ki...

yok olur mu öle şey?
nerden çıkardın ya:) vala merk ettim şimdi..

Wilwarin dedi ki...

Böcüüm bi yerden çıkarmadım yahu ne samandır uuramamıştım buruldum bende sadece =) Anam demeseydim keşke =))

Böcek dedi ki...

:) yirim seni :)

Wilwarin dedi ki...

Heheh =)

Eslem dedi ki...

Nesrin abla seninde acilen afacan yavrularım diye bir blog açıp onların kömedi marifetlerini yazman gerek.Bunu sabırsızlıkla bekliyorum :)))))99