Sanırım az biras hiperaktif bi insanım.Okul yıllarımda yerimde hiç durmazdım.Şu günlerde de çok boşum,ne kadar hareket etmek istesemde evin içinde oluyorum.Çünkü feci bir yokuşumuz var insem çıkamam.O yüzden arabasız yani abimsiz adım atmıyorum dışarı..

Fakat bu hareket edememe konusu beynimi çalıştırmak zorunda hissetmeme yol açıyor.Ve zaten yalnızlıktan dolayı devamlı kendimle muhattabım.Devamlı düşünüyorum..


Seçici algılama neden meydana geliyor?Bildiklerimiz beynimizi nasıl bu kadar seçici kılabiliyor? Dinimizde yanımızda olan kişi hakkında iyi bahsetmek neden haram? Emme ağlama gibi reaksiyonlar anne karnındaki bebekte nasıl oluşur? Gerçekte beden hareketsizken rüyada nasıl gerçek hissini hissedebilir beyin? Neden bazen bulanık gözle görürüz rüyaları? Rüyama nasıl hükmedebiliyorum?Kramp nasıl meydana gelebiliyor? Kramp girdiğinde o bölgeden kıl koparmamız kasları nasıl harekete geçiriyorda kramp geçiyor? Vücutta hangi kemikler esnekte boyumuz uzayabiliyor? Neden beynimizi çalıştırırken kafamız kaşınır? gibiii..bir dizi soruyu her gün düşünüyorum..Kimisini mantığıma oturtabiliyorum,kimi sorularıysa senelerdir cevaplayamıyorum..


Bugün akşam Dr.House dizisini izlerken,bir konuya açıklık getiremediklerini farkettim.Ve hala onu düşünüyorum.Yukarıdakiler gibi yapmıcam.Güzelce sorumu açıklıcam,yorum getiricem ve sizden de yorum beklicem..


Halüsinasyon;bilindiği gibi,gerçekte var olmayan objeleri görme,işitme,kokusunu alma,dokunabilme gibi duyu verileri tarafından yanlış ama gerçekmiş gibi algılanmaya denir.Benim tanımım,organlara beynimizin hükmetmesiyle oluşan yanlış algılar.Aynı kapı ikiside..Kabusun tanımı ise;çoğu kez bunaltıcı ve boğucu duygular sonucunda gelişen, son derece sıkıntı verici düş.. Sorum şu..Halisünasyon rüya halindeykende görülebilen bir durum,ikisi birbirinden nasıl ayrılır? Hangisi beynin ne tarafını baskılar? Çünkü beynin farklı bölmelerine hitap etmesi gerekir farklı şeyler olması için..Ben çıkamadım işin içinden..


Bu arada;eğer sizi çok sıkmış olmazsam iki bilim konusu daha var sıkıntı yaşadığım.Onlarıda bir başka yazımda sormak isterim..


(Bu yazım;Dr.House m.d 2.sezon 23.bölümden esinlenilmiştir)

17 İz bırakanlar:

Dilek Isabelle dedi ki...

ah be willcim keske dogru duzgun bir cevap verebilseydim.. ama hayatta bazi seyler var ki cevapi olmaz. olurda kafa yorar. o yuzden bos ver. ama yinede insan oglu iste merak ediyor.. insallah cvpini bulursun =)

Playboyz34 dedi ki...

Kafamı allak bullak ettin.Beynim çalışmaya çalışmaya küflenmiş sanırım, çünkü yazının ana hattını anlayamadım.Gecenin geç oluşununda anlama kapasitemi en alt seviyeye indirdiğini düşünürsek bu yazıyı anlamam zaten abes olurdu :) İşin içine çok soru işareti girince benim ordan uzaklaşmam lazım.Bu eğitim sisteminde zaten soru işareti görmemek mümkün değil.En azından bloglarda benden uzak dursunlar.Daha eğlenceli yazılarını bekliyorum :) Sipariş gibi oldu ama idare et.İyi geceler pardon iyi sabahlar :)

Mr.Paradise dedi ki...

ne iş psikolog mu oluyoruz ?
sana bütün bu sorularının cevabını verebilirim çünkü ben bir adet bilgi küpüyüm ama sen bana fino dedin söylemicem bende hiç bişi :)

Mr.Paradise dedi ki...

ama doğru, şimarmaya hakkın vardı senin hehehe :)

Wilwarin dedi ki...

Dilek kusu..Daha bunlar gibi bir sürü sorum oluyo her gün..Hepsinin cevaplanabilir olmasına imkan yok =) Böle mal mal düşünerek hayat geçirices işte =)

Boyz34.. =) Tamam bi daha yasmam bilimle ilgili..Sen o saatlerde uyuyosan okula nasıl gidiyosun yahu =))

Paradise..Şımarmaya hakkım olduu felsefeni söleye söleye kafama sokucaksın bigün,şımarıcam görüces bi allaan kulu kalıyo mu etrafımda.. =) Ben seny msnde sıkıştırırım söletirim cevapları sen kafanı yorma ;)

nesrin dedi ki...

aslında belki hayatta var dediğimiz herşey biz var olarak düşündüğümüzden var betüşüm belkidee bizler parlak siyah bir boşluktayız beyin arada karışıp şuur altımızdaki varlığını istediğimiz yada merak ettiğimiz görüntüleri bize sunuyor
neyse ben konuşmaya başladığımda susmam bilirsin :) ama bu konularla alakalı fikrim bu acizane :)

Wilwarin dedi ki...

İnsanların ateşe dokunup yanmamaları,cam üstünde yürüyüp ayaklarını kanatmamalarıda bunu destekleyen şeyler öyleyse.Evet evet mantıklı =)) Fakat benim sorum halisünasyonla kabusu nası ayırırızdı annecim ya onada bi el atsanıs ? =)

nesrin dedi ki...

kabusu daha ziyade hasta iken görürüz ruhen yada bedenen beyinin kötü oyunu korkutur bizi halisünasyon korkutucu bile olsa korkmaz meraklanırız yani öğrenme anlama duyumuzu tetikler
bana göre bebişim sen ne dersin ?

Mr.Paradise dedi ki...

blogumda mimlendin canım hadi hayırlısı :)

korhan dedi ki...

gözün açıksa halisünasyon
kapatırsan kabus.
ayırt edemiycek ne var.
işte bu kadar.

başka sorusu olan?

Wilwarin dedi ki...

Nesosu..Mantıklı kusucum teşekkür ederim =)

Paradise,beş dk yasdım cvp nasılım? ;)

Korhan..İşte takıldıım yerde orası.Uyurkende halisünasyon görülebiliyormuş.Diziyi isleseydin şimdy seninle bi sürü yorum yapardık =)

Playboyz34 dedi ki...

"Sen o saatlerde uyuyosan okula nasıl gidiyosun yahu =))"

Demekki gitmiyorum :)

Wilwarin dedi ki...

Sölüyo bide aferin =) Seni de mimliyim ister misin?

3mre dedi ki...

sana bısey sorucam bu yazılarını bolga dokme fıkrın veya dusunduklerının gercekten sana degerlı oldugunu soyluyorm onu ne zmn anladıgın ve bunu bı takıp dızılı yazılarla sadece dusunduklerını uygulayarak bıseyler yapmaya calısmıs oldugunu bı sekıl gosterme arzunla bunları yazdın sen yaratıcısın ama bı konuya degıncem.Belkı sımdı anlarsın beyınde yaratıcıdır onu vucudunda sen tasıyorsun ama sadece dusundugun kısımları uygulamaya yarıyor ve aklına sokabılecegın herseyı sana kılıyor.O tek basına yaratıcı sence beynın yaratıcılıgı senın ruyalarınada yansıyormu.Halüsinasyın görmek bir hastalıktır cunku bunu gözlerin açık görüyorsun sana bir kac seyle belkı aklına sokarım sacma gelebılır en dogrusu dusundugun kısımları bıraz genıs tutmak ve örnekler bulmak ,ölürken bir insanın son anlarda bişeyler gördüklerini soylerler ve hissederler
ve cogu ölümde olmustur bunu herzmn saklıyanlarda olmuştur.BU bir anlayış

artı cok derın dusunceler senı bazı seyleri gostermeye iter oda sıkıntılı oldugun günler ben hiç bir insanın ağzından neşeliyken istemeden esrarengiz bi sekiilde bişeyler gördüğünü duymadım duysam bile onlar kendilerini kandıyordur belki gördüğü gercekten doğru orayı bosver üzüntü sıkıntı acar sıkıntı bazı kişilik bozuklukları ortaya koyabilir veya her hangi bir hastalığa yol acabilir burda bilinc altı denılen bısey cıkar ortaya goz boyanır ve bişeler görebilir hissedebilirsin bunu sana uyusturucu kullanan ınsanlardan duymanı ısterim coğu olgunlasmısdusunceler altında hayal perez bir dunyanın mutluluk kaynaklarını bulduklarını sanmış gibi sürekli ve sürekli yıprandıklarını bilerek bu güzel hayatının içine ediyolar bazıları güzel bişeyler yaşamak bazılarıda bişeyler görebilmek icin ama bunu basarıyolar ama bu yapay bir mutluluk olduğunu hiç düşünmemişlerde olabilir belki biliyorlardır buda en gel koyabileceğinden de öte bir davranış belki cok güç iradesi olan çıkabilir irade sadece düşünmek ve kontrol edeilmek için bak anlattıklarım hepsinde bir halüsülasyon var birgün biri camdan veya çatıdan veya yuksek bir yerden atlarken gördüklerini sor ben bulamadım ama bulursam sorucam kesin görmüştür ve son olarak Dr.house çok ince detaylı bir insanın küçük incelikleri ve yaşadıklarını hissettirebilecek bir insanın yazmış olduğu bir senaryo gerçekten etkileyici bunu izliyerek değil okuyarak bile hissettirebilecek bir insana benzediğini sanıyorum benden bu kadar yazdıkca aklıma bısey geliyor cogunuz anlıyamazssınız ama sonucta anlaşılır yazmak istedim sadece benim düşüncem .

Wilwarin dedi ki...

Emre..Yazıma değer verip üstüne düşüncelerini yazman çok güsel,teşekkür ederim =)
Okeyin gibi düşüncelerin de başarılı =) Anladım.Gayette güsel anlatmışsın.Tek anlamadığım yeri bana sorduun sorunun ne olduu kısmı..Anladığım kadarıyla senin de benim gibi şu sıralar kafan karışık.
Bloğuma oshgeldin,sefalar getirdin =)

Dilek Isabelle dedi ki...

aman tanrim sabahin 6sina kadar mi oturdunuz!!! :) neyse insallah cvpini bulmusundur tatlim byeee

nesrin dedi ki...

emre sağol cidden güzel şeylere değinmişsin ricam yorumlarla katıl ki seni de okuyalım aydınlanalım :)