19 Kasım 2008 Çarşamba

Canım Ülkemin Olmayan Krizinin Korkusu


Küçüktüm ben daha,bi misafirlikteydik.Devalüasyon oldu diye telefon açmıştı babam anneme.Babamla annemin konuştuu dönemler varmış yany ne kadar yabancı geliyo şimdy böle bi cümle kurmak =) Nese.. Kriz geldy canım ülkeme..İnsanlar parasız kaldılar,borçlarını ödeyemediler..Paramız deer kaybetty,dolar deli gibi fırladı,adam bir ay önce aldığı borcu belky beş-altı katı olarak ödemek zorunda kaldı..


En zenginide dahil hepimisi etkiledi bu durum..Fakat atlattık krizi.Kafamısa sokamadıımıs gerçekte bu.Şimdy bir kısmımıs devamlı kredi çekip borç ödeyip sonra tekrar kredi çekerek o bankaya olan borcunu başka bankaya kaydırsada..Geçti kriz..


Ama bu döngüyü bu şekilde kris korkusuyla döndüremeyis.İnsanlar aman krisdeyis aman kris gelicek diye ellerindeki nakitle işlem yapmıyorlar.Satış her şirkette var ama o satışlar paraya dönemiyo,insanlar ödeme yapmadığı için.Akıllı olup borç kapatıp borçlarımızı almak lasım.. Burdan konuşmak ne işime yarıcak bilmemde yinede dertlendim ülkemin haline kendi kendime =) Kızılderililerle beyazların bi olayı vardır ya;kızılderililer hava tahminini iyi yapar diye onlara güvenip beyazlar bu kış souk geçicek demiş odun kırmaya başlamışlar.Kızılderililerde ye bu beyazlar akıllı adamdır bu kış souk geçicek demekky odun kestiklerine göre diyip onlarda beyazlara güvenmiş..Herkesin dilinde bi kriz sösü varda,kris falan olduu yok.Korkma canım ülkem ben seny korurumm =)

7 İz bırakanlar:

Böcek dedi ki...

aslanım be yürü kim tutar seni:PpP

Wilwarin dedi ki...

Dahayytt! =))) Gasa geldim dışarı çıkıp adam tokatlıcam böcük =))

Playboyz34 dedi ki...

Lanet olası dolar yükseldi.
Üniversite harcı dolar olarak alınıyor ve en önemlisi tüm teknolojik donanımlar dolar üzerinden alınıp satılıyor işte buda bana çok koyuyor maddi açıdan.Ama bir bakımada ufak bir gelirim dolar-euro ile geliyor.Lanet kriz bizide vurdu.Herşeye kepçeyle zam,emekliye çay kaşığı ile zam.wilwarin kaçır beni başka ülkeye gidelim orada yaşıyalım :P

Wilwarin dedi ki...

Sen çok uzunsun nası kaçıriim anca ben seny rulo yapıp bavula tıkabilirim =)

Playboyz34 dedi ki...

Bana özel çuval diktir Uzunluk
2 metre en 50 cantim yeterli :)

Bohemian dedi ki...

medyayı, haberleri o kadar severek takip eden bir ülkeyiz ki abd'deki büyük şirketlerin derdinden kendimize pay çıkarıyoruz bi şekilde =) yayın organları her zaman bir gündem oluşturmak zorunda, bi ara cern, sonra aydın doğan'dı, şimdi de kriz =) son olarak; türkiye'den kriz hiç gitmez, ya gelecektir, ya da krizdeyizdir =)

wilwarin, geçenlerde internette okey oynarken ev arkadaşımla tanışmışsın, senin blog'unu bana okutmasını söylemişsin, işte o emre benim =)

Wilwarin dedi ki...

Playboyz..Oolum daa düşünürken nefesim zorlandı boulursun çuvalda cimriliğe bak hele.. Okula para vermicem diye çuvalla yurtdışına kaçıyo =)