27 Kasım 2008 Perşembe

..Hikaye.. Madalyonun Ikı Yüzü





Kürsüye çağırılmışım.Bi anlık duyduumu algılayamadım.'Ya keşke ahlaki deilde bilimsel falan bi konuşma olsaydı ouff..' dedim içimden.Her zamanki bezgin düşüncemdi bu.Terimi sildim o ince bitmek bilmeyen yolun sonunda..Yok siz yanlış anladınıs öyle çok bi makam sahibi deilim.Ama dinlenirim,böyle önemly günlerde adım hep başta yer alır.Saolsunlar..

Tek adımla çıkılabilecek kürsüye üç basamak merdiven iliştirmişler..Bak bu streste gülesim geldi.. Yılların hanımefendisi edamla narince çıktım basamakları.Tecrübeli olsamda bastıramadığım heyecanımı,boğazımı temizleyerek azalttım.Klasik konuşma başlangıcı hareketlerim..Elimle yakama bir iki rötüş..Kürsü arkasında kalan bacaklarımı usulca yanyana çekişim..Ak saçımdan topuzuma kadar solgun ellerimle bi dokunuş..Iı-ımm..

'Beni bilirsiniz.Hep böyleyim,bağışlayın.Sizlerin ilgisine layık olur muyum düşüncesi her defa ilk seferki kadar heyecanlandırıyor beni.Öncelikle hepiniz böyle zorlu bir şehirden,bu denli yoğun işlerinizden zaman ayırıpta geldiniz,hoşgeldiniz.'



Alkışlar..Hep ilk alkışlar en coşkulu olanlarıdır..Acaba son cümleyi çok mu uzattım ouf..



'Bugün hepimiz adına mutluluk dolu birgün.Küçük yavrularımızı güzel olan imkanlarından,çok daha güzellerine taşıyoruz.Her bir tuğlasında emeklerimiz,çabalarımız yatıyor.Bunun bir parçası olmak beni öylesine mutlu ediyorki,anlatamam.Nasıl ki zorluklarını,imkansızlıklarını birlikte aştıksa,bugün burada açılış törenimizle bu hakettiğimiz coşkuyu da beraber paylaşıcaz..(Alkışlar...) Sözü fazla uzatmadan açılış kurdelemizi kesmek üzere belediye başkanımız Ahmet Derin'i huzurlarınıza davet ediyorum.' (Daha sönükleri..)


...


Taksiden dışarı bakıyorum.Şehrin ışıkları yanmış bile..Ağaçlarla bir olup gölgelerini oynatıyorlar yüzümde.Hep öyle gölgede kalsam..Ouff..Bugün..Bugün o küçücük çocukların bana sevgi dolu bakışları..İnsanların boynu eğik teşekkürleri..Daha bir derine saplanıyor bunlarla,kalbimdeki bıçaklar..Yıllar yıllar oldu..Hiç mi değişmezsin? Hala heyecanından sanıyor insanlar terlemeni..Kekelemeni..Yapma kadın!Kendine bari bu kadar acımasız olma.Biri çıkıp gerçekleri öğrenicek,haykırıcak diye aklın gidiyor.Bütün kandırdığın o insanlar..Kişisel harcamalarına alet ettiğin o vakıf bağışları..Hele o çocuklar..Ouuff..En sonunda onlarıda mı katıcaktın bu dalaverelerine..Ne yaptılar sana? Hangisi ne yaptı ki zaten..Hepsini ben kendime yaptım.Her mutlu sonda onlar istediklerine ulaştılar.Ben kirlendiğimle kaldım..Daha çok kirlendiğimle!.Bi yerlerde mümkündü iyi biri kalmak.Şimdi kimliklerini bile hatırlamadığım insanlarla dolu olaylardan birinde..Belki ilki bile deil..Herhangi birinde..Düzelmek mümkündü..



Başlayınca yanlışa öyle gelmiyor ki..Her biri sanki en sonuncu..Doğruya yönelmenden bi önceki sanki..Ama öyle deil..Kirlenmemek mümkündü..Değişmemek..Diğerlerini örnek alıp iyi olanları da beraberimde kirletmemek..Birilerinin dahada paklandığı olaylarda benimde kirlerimi arıtmam..Mümkündü.



Ama o şansı çoktan kaybettim ben...

6 İz bırakanlar:

Pilli Cadı dedi ki...

basligi görünce dedim kesin kitap tanitimi:)
cünkü böyle bir kitap var ve ben asiri derecede okumak istiyorum. ama degilmis...

Wilwarin dedi ki...

Kitap tanıtımı deildi de bak şimdy benide meraklandırdın cadı bide bi kitaba başladım daa yeni iimi..O bitsinde alim okuyim bary =)

nesrin dedi ki...

ne güzel işlemişsin insanlardaki hallericidden insan sorguluyor kendini her hayranlık duyduğumuz işte bu iyilik meleği dediğimiz aslında öylemi yada tamtersi berbat imsan buna insan bile denmez dediğimiz belkide mükemmel bir kişi.... beni sarstın salladın yazınla ...

Wilwarin dedi ki...

Annecim blog açtıımdan bery hikaye yas dedinis hep bu güne kısmetmiş =) Beendiinis için teşekkür ederim kusucum =)

Mr.Paradise dedi ki...

oooo edebiyata başladık sanırım :)
yazıda 10 numara olmuş, neler varmış sende böyle sevgi pıtırcığı :)

Wilwarin dedi ki...

Paradise..Beny sisler varettinis =P Saol varol koçum =)) Edebiyat fln deil yahu paso kafamdan geçen küçük hikayelerden birini yasdım annemin çomak dürtmesi üstüne..Beenmene sevindym =)