27 Kasım 2008 Perşembe

Okumak istiyorumm!!


Şu eğitim sistemi çok canımı sıkıyor.Kimse istediği yerde değil,kimse sevdii işi yapmıyor.Bu ülkeye faydalı olmak istiyorum diye sessiz çığlıklar atan işte benym..Bi arkadaşım özel bi ünide bilgisayar mühendisliği ikinci sınıftan terkmiş..Yeni öörendim.Adaletsizliğe bak!Adamı özel okula yolluyorlar..Beleş..Hiçbi enerji sarfetmeden..Sadece oku diyorlar..Ona raamen onu bile eline yüzüne bulaştırıyor.Bu zengin çocukları neden genelde böyle karaktersis ve boş beleş adamlar oluyorlar acaba?

Öyle canım sıkıldıki anlatamam.Össde bikaç matematik yapamayınca teknikerliğe layık görülüyosun.Oysa mühendislik okuyanların çounuda biliyorum.İsteksis..Öylesine..Nesin?Mühendisim.He tamam!. Nolur şu dgsyi kazanmak,garanti olabilicek kadar basit olsa..80 sorudan 70 küsür net istenmese..Atsalar beny mühendisliğe,tüm mühendislik okuyorum diye geçinenlere haddini bildirsem.Derdim;para,pul,makam deil.Sadece okumak istiyorum.Biliyorum ki okursam hakkıyla okucam.

İnsanın ne okuduu deildir onu bir yerlere getiren.Abimin bi lafı var;önemly olan ne okuduun deil,karşına gelen fırsaları nasıl deerlendirdiin.Dooru..Ama bir sürü yarım akıllı insan mühendislik okurken,okula zorla giderken..Amacı bişey örenmek deil diploma alıp iyi işte çalışmak olurken.. Ben böyle okul aşkıyla yanıp tutuşurken.. Adaletsizlik beny kamçılıyor..


Bide böle tipler gidip facebookta saçma salak gruplar açıyorlar,'ömür uzun bir tatil..okul gençliği öldüren bir katil' diye.Vayy embesil gençlik vay.Sonra bide utanmadan,okumayı herşeyin üstünde tutan Atatürkü sevdiklerini söylüyorlar.Ya da ülkelerine çok faydalılarmış gibi ülkücü oluyorlar..Ne işe yaradıklarını bilmedikleri partileri,sadece aileleri tutuyor diye tutucaklarına önce ülkesi için,hatta onuda geçtim kendisi için okuduu okulu adam gibi hakkıyla bitirsin.Kimsenin derdi öğrenmek deil,kısa yoldan bol paralı yaşamak.Böyle tek derdimis kıçımısı kurtarmak oldukçada daha çok aç susus parasıs kıtlıkla savaşla yaşarız..

16 İz bırakanlar:

RoNaLDiNHo dedi ki...

Okumak sadece okumak benim o şansı elimden aldılar... Ama isyan etmiyorum... Şimdiki okuyan mühendismiş, teknikermiş %90 lık kısmı boş okuyor... Sadece o unvanı almak için okuyorr.. Ama benim için ünvan mevki önemli deill... Bende teknikerim ama çok mühendis tekniker yetiştirdim akıl aldı ama boşlar... Bu ülkeye yararlı yeni bişiler geliştirecek olacak pratik olarak ilerri mühendis, tekniker çokk azz... Şimdilik hayatımdan memnun sayılırım ama iş konusunda iş verenler çokk kızıyorum...

Şevval Elif SOLMAZ dedi ki...

Senin başında bir anne baba abla ve abi var.Sen özel okulda okumak istiyorum dersen ne yapar eder okuturuz,bu kadar dertlenecek ne var yahu :)) Sanıyormusun ki okuyan herkes iş sahibi.Artık aslolan iş tecrüben.Ama senin nasıl bir okulkolik olduğunu bildiğim için anlayabiliyorum.Başlamışken benim içinde KPSS ye hazırlanıp Psikolojiden yüksek lisans yaparsan minnettar olurum :P

Wilwarin dedi ki...

Ronaldinho..Benimle aynı düşüncelerde birinin olduunu bilmek ne güsel. Hayattaki aşk çeşitlerinden en gereklisi ve en güselidir bence okuma aşkı =) İçinde kalmasına üsüldüm,dua etde ben okuyabiliim.Sös senin adınada faydalı olucam bu ülkeye =)

Şev LaL..Okucam dediysem o kadarda üstüme gelme kusu sende =) Kpss,psikoloji noluyoruss..Mühendislik okumak istedim ben sadece =) Hepinisden çok memnunum ablacım,özel okulda okumak istemem.Yinede bunu sölemen bile rahatlattı beny =)

nesrin dedi ki...

canımbenim umarım istediğine kavuşursun
sen ünverstede iken hocalarından çoğu ile tanıştım vee inan sen hepsinden daha kültürlü ve akıllısın
sana duyduğum saygıyı çok az insana duyuyorum
ablan abin ve sen çok özelsiniz ve yaşıtlarınıza fark atan İNSANlarsınız kirpi yavrusu pamuğum meselesi değil bu size saygı duyuyor ve gururlanıyorum
ANNEN

Wilwarin dedi ki...

Sizi de yerim,saygı duymanısı da,kirpiinisi de,pamuunusu da =)) Ben de sisinle gurur duyuyorum ufak kusum benym =)

RoNaLDiNHo dedi ki...

Wilwarin; sen yeter ki okumak iste sewdiklerime çok çok dua ediyom senin içinde ederim.. Meslektaşız nede olsa.. Benim büyük projelerim war üzerinde çalıştığım... Belki bir gün ortak bi proje üretiriz, tabi sende mühendisliğe terfi edersin inş o zaman..

Benim bi sözüm war bunu hayat felsefem olarak edindim bu çizgiler dışına çıkmıyorum... Sanada sölüyorum hoşuna gidecek..

"Eğer yaptığın işler başkaları tarafından taklit ediliyorsa; o zaman büyük işlerin altında imzan wardır..."

Wilwarin dedi ki...

Yuppyy! Çok sevindim içim umutla doldu Ronaldinho he =)) İnş duaların kabul olsun,ne kadar bencilim dimy =)

Felsefen çok güsel,ama taklit edilince bunu sabırla sinirlenmeden karşılamakta çok zor bi durum.Böyle durumları aştıysan ne ala =)

RoNaLDiNHo dedi ki...

Aştım artık 22 yaşındayım yaklaşık 14 yıldır bilgisayarla uğraşıyorum bunun 8 yılı tamamen profesyonell... Yaşadığım yerdeki en büyük şirketlerle en büyük işleri yaptım ama şuan da şu ortamda sewerek kendi işimi yapamıyom işşşş yoq malesef...
Sorumluluklar üstüme bindi şimdilik para kazandığım ama kendi mesleğim olmayan işlerle uğraşıyorum... Ama kendi mesleğimden de waz geçmedim hala hergün kendimi geliştiyorum... Ve mesleğim üzerine işş arıyorum...

Wilwarin dedi ki...

İnşallah bulursun Ronaldinho ya =( Mutlu olduun işi yapmak gibisi yok çünkü.Ama anladıım kadarıyla çok tecrübeli ve iyisin işinde,o yüsden daha kolay bulursun pek çok insandan.Bende sana dua ederym ;)

Dilek Isabelle dedi ki...

valla yazacak o kadar cok sey var ki, neyse ben susayim en iyisi :) cnm bk'cum (hahah) insallah hersey gönlunce olur ve insallah en kisa zamanda sende istedigine kavusursun :) ÖPT

PS bu arada 2-3 hafta sonra BELKI istanbulda olabilirim... deytimizi unutma hehe :p

Wilwarin dedi ki...

Unutur muyummm..Sen ödiceksin hesabı nasıl unutim =))) Gel kusucum gidelim beraber ;)

TUŞLARIN TIKIRTISI dedi ki...

Bir DGS mahkumu daha.
Aynı kaderi paylaşıyoruz. Ben de meslek lisesi elektronik mezunuyum. Sonra 2 yıllık elektronik haberleşme'yi bitirdim ve neyim? Tekniker. 5 yıl elektronik okuyorum ama tekniker ünvanı alıyorum. Mühendisim diyenler kablo soymasını bilmezlerken. Neyse. Bu konuyu uzatırım ben :)

Umarım herkes dilediği yere gelir. Dgs rulez.

Wilwarin dedi ki...

Tımbırtı oshgeldin blooma =) Tıkırtı demiim tımbırtı diim ben sana sorun olmassa taby,deişiklik olsun =)

Bizler,dgs madurları bir araya gelsek bi çin imparatorluu kadar çıkıcas nerdeyse..Gerçy öle garip bir eğitim sistemimis varky,dgs maaduru olmasak başka bişeyin maaduru yapardı bizi eminim.Bu sene sende giriceksen şimdiden başarılar diliyorum tımbırtı =)

TUŞLARIN TIKIRTISI dedi ki...

Tımbırtı iyiymiş ahah :)

Bu sene giriyorum ben de. Sana da başarılar wilwariin. ^^

Wilwarin dedi ki...

Teşekkür ederym tımbırtı =)

Şevval Elif SOLMAZ dedi ki...

Hahaha anne inşallah hocaları okumuyordur bloğu :)))