9 Kasım 2008 Pazar

Ufacığısken.....


Kendimi cık-cık'layan babanneler gibi hissediyorum. Şu yaşımda bile aasım açık dinliyorum çocukları.O kadar kıymet bilmes o kadar saygısıslar ki..


Merve ablam,ingilizce öretmeni.Akşamları gelip bise çocukları anlatıyor.Öyle çok şaşırıyorum ky..Eskiden jenerasyon farklılıkları üç beş nesilde bir olurmuş.Şimdi nerdeyse iki senede bir başka bi tip jenerasyon douyor.Aileler çocuk yetiştirmeyi bilmiyorlar,orası kesin! Çocuklarda bulmuyorum ben suçu.Dört dörtlük bir hayat sunmaya çalışıp her istediini alıyorlar 'Aman benim olmadı yavrumun olsun' mantığıyla,sonra çocuk hiçbişeyden mutlu olmuyor.Ezilerek büyüyen hatta bu sayede olgunlaşan ebeveynler,'Aman ben ezildim sen ezilme' diyip hakkını savunmayı öretiyorlar çocuklara.Ama yanlış şekilde..Saygısız oluyor çocuklar.Paramı verdim oturmak hakkım diyip yer vermiyorlar otobüslerde..O ince çizgiyi kaçırıyorlar ebeveynler öğretirken..


Biz ufakken marşmelov,kavut(leblebi tozu),hazine sandığı.. en mutlu olduumus şeylerdi.Kavut aasımısdayken Yusuf demeye çalışırdık =) Tadı çirkin(yanlışlıkla yerdim çünkü) ince uzun yaalı bi kağıtta olurdu kavut.Boasımısa kaçar ölümlerden dönerdik =) Hazine sandıından kıytırık bi sakızla minik hediyeler çıkardı.Sandık şeklinde,kaıttandı..Minicik renkli kolonyalar vardı,hatırlarmısınıs bilmem.Kokulu silgilerimis vardı.Hala aklıma getirince burnumda biter kokusu..Günlük harçlıklarımıs vardı..Tutumluluk yapar biriktirirsen bazı günler daha kıyak yerdin kantinden..Kasetler vardı..Kayıtlar yapardık,djlik yapardık hatta daa çok saçmalardık..Aterimis vardı;galaksi oynardık,uyduruk grafiklerden bisiklet,araba,koşu yarışları vardı,tabancasıyla köpek-ördek öldürürdük,kaktüsün önündeki adamı vururduk pantolonu düşerdi =) Türkiye çocuk dergisi vardı,hiç kaçırmadan takip ettiğimiz.Barış mançomuz vardı..Tadlar,kokular,tutkular..Gerçekti. Şimdikiler gibi manyak teknolojik oyuncaklarımıs yoktu ama en ufak şeyden bile dünyalar bizimdi.. Kibritten yapardık oyuncaamısı bile.Satın alınan hediyeler emeksis ve isteksis oynanırdı.Çok iyi hatırlıyorum kusenler abim ve ben kasetleri bi dikey bi yatay dizerek metrelerce yükseklikte kule yapmıştık.Ya da belki bir-bir buçuk metreydide ben ufaktım..Abim ablam ben,fırıncılık oynardık.Konser verirdik.Luna parka çevirirdik odayı,yatakların süngerleriyle..Mutluyduk be..Şimdi herşeyleri var,ama yüzleri gülmüyor çocukların.Huzursuz,tedirginler..Gelecek kaygıları daha ilkokuldan başlıyor..Acıyorum çocuklara.Onlar hiçbi zaman bizim kadar saf,temiz,mutlu çocuklar olamıcaklar..

17 İz bırakanlar:

sLyGhosT dedi ki...

Aynen bizim çocukluğumuzda yaşadıklarımız. Benle birliktemi büyüdün diyicem nerdeyse ama 80 ler nesli herhalde. Barış Manço 7 den 77 ye programları yeterdi bee " Ah Barış abi aşkolsun aç koynuna kuş konsun" :)

nesrin dedi ki...

Tatlım ne güzel gözlemlemişsin. Anne ve babalar çalışıp para kazanırken evlatları sevmeyi okşamayı konuşup ilgilenmeyi mesuliyet yüklemeyi unutuyorlar onları ie yaramayan makineler gibi yetiştiriyorlar vs vs ..tek arzum benim evlatlarım yavrularına asıl vermeleri gerekeni atlamasınlar .yazına bayıldım ama özellikle kısa kesmişsin gibi geldi daha detaylı yazını bekliyorum :*

Wilwarin dedi ki...

Slyyyy... =) Sende sonunda yorum yasdın ya ne diyim yaa çok mutlu oldumm =) Yalnıs yinede eleştirmeden edemicem 'Ah Barış abi' deil 'Eh Barış abi' o eheh =))
Lütfen devam et yorum atmaya bön bön yasmayalım biliyim ne düşünüyosun kusuu =)

Annecim..Kısa kestim çünkü Korhan uzun yasılarımı okumuyo =) Sıkmiyim kimseyi dedim.Daha sonra yine yasarım ben,saten paso özlem var içimde =)

Mr.Paradise dedi ki...

biz çocukken sokata misket oynardık :)

Wilwarin dedi ki...

Paradise,nerdeydin sen kaç gündüür =(

korhan dedi ki...

bizde uzay yolu vardı mistirspak...
sizde maykıl nayt vardı arabası kit...

değişimi durduramazsın.
herşey değişir kelebek herşey değişir.
ama değişmez değerleri olmalı tabii insanın.

dünyalar senin olsa da
harçlığını biriktirip
birşeyler alma duygusunu
çocuğuna tattırmalısın
haklısın.

biz kibrit kutularını keser onlarla alt mı üst mü oynardık.
cikletten artis çıkardı.
ama yine de biz evdeki kibritleri soyardık.

ööretmenler gıcıktı böyle oyunlara
ben de onlara...

"kraloyun"umuz yoktu ama
oyunlarımız kıraldı...

nerden aklına geldi bunlar şimdi babanne
cık, cık, cık, Allah seniii...

Dilek Isabelle dedi ki...

katiliyorum! benim yigenim var yeni 6 yasina girdi ve inanki benden daha cok teknoliji bilgisi var, bende teknolijiyle erken tanistim fakat o kadar erken degil! simdiku cocuklar okulan evede ordanda pc, playsation, tv vb. bizim zamanimizda biz kapinin önunde civil civlil ip atlardik, guzel oyunlar oynardik... dunya iste yavas yavas maff oluyor :(

Wilwarin dedi ki...

Korhan,gene mükemmel yorumlamışsın uyus seny =) Benim yasılarımı esiyo senin şu yorumların =))



Dilek..Hep bu teknoloji yüsünden saten..Bişey deil bizi beenmiyolar bide yeni nesiller =) Nası kendini kötü hissetmes insan ya car car laf yetiştiriyolar =) Nese bunları BK de yemekte konuşurus =Pp

Dilek Isabelle dedi ki...

Haaha :) aynen katiliyorum, orada uzun uzun konusuruz... ;)

Mr.Paradise dedi ki...

buradaydım sevimli kelebek :) nerede olabilirim ki ?

sLyGhosT dedi ki...

Ben onları ne acılar içinde yasdım ahh diyodum dikişlerden falan gece gece ordanda gitmiş olabilir :)

Wilwarin dedi ki...

Paradise..Ne bilirim kusucum ya göremedim bikaç gündür..Nese burdasın saalıklısın ve hatta başarılısında tamamdır ölese =)

Sly..Kıyamam ben sana kusuu =( Ne saman çıkıcak o dikişlerin? Sök at =))

Dilek Isabelle dedi ki...

wilcim sana bir sorum olacak :).... ben belki bilirsin... GENELDE satis danismanlari yani mango, zara da falan calisanlar nekadar alir mass olarak ayda?? yo bu öyle bir sayfa istatistik gösteren??? =)

Wilwarin dedi ki...

Canım,mango ya da zara gibi seçkin bir yerde çalışırsan 1 milyar alabilirsin yani 600 dolar gibi bi rakam.Ama en fazla o kadar verirler.İlk girdiinde daha aza başlarsın sanırım. Yerim ben senin sorunu kıs =)

Dilek Isabelle dedi ki...

hadi be 1 milyar vermezler... eminmisin??? yani cok oldugundan degilde... turkiyede genelde dusuk maas verirler ya o anlamda... yaa senin tanidigin yok mu sorsan??? cok merak ediyorum.... ise basvurdum ya maasi beni kuratarmasa ne isim var orda dimi... ;) ÖPt! yeni profil foton super... sacini cok begeniyorum valla.. siyah ve uzun me like ;)

Wilwarin dedi ki...

Kuzum beniim teşekkür ederim =) Utandım kıs =)) Tanıdık konusunu araştıriym dönerim ben sana olur mu?

Dilek Isabelle dedi ki...

tamam canim cok iyi olur valla :) fakat genelde istanbulda biraz daha iyi kazaniyorsun eee tabi dogal olarak kos kocaman sehir... bizim izmircik minicik kaliyor istanbulun yaninda haha ;-P neyse, c ya