6 Kasım 2008 Perşembe

Uçurtma avcısı-Khaled HOSSEINI




Küçük bir kızken,günlük tutardım.Öyle öğretmenlerimizin önerileriyle tutulan günlüklerden değildi.Kendi isteğimle..Bütün yaşadıklarımı değil belki ama bütün hislerimi yazardım.Nasılsa biri bulsada açıp okumayacaktı.Ailem çok dikkat ederdi böyle konulara..


Şimdi blog tutuyo günlüümün yerini.Keşke imkanım olsada gerçekten bütün hislerimi yazabilsem yine.Çok zor..Hissettiklerimi ifade etmek artık eskisi kadar kolay deil.Büyüyor muyum? Yok,istemiyorum.Hiç istemiyorum büyümek.Bir sürü şey öğrenmek istiyorum ama büyümeden,değişmeden.Hayatta sadece iki yanlış yaptım.Bi tanesinin bende dahil kimseye bir zararı yoktu.Yinede yanlışım diyorum ona..Diğerinde haketmeyen bir insanı ve kendimi incittim..Çok zaman önce,hayat bizi tekrar karşılaştırdığında özür diledim ondan.Ama kabul etmedi.İçimde kocaman bi yaradır..




Sanırım bu yaramdan ötürü,bu kitap içimi eritti.Bazen Emir'in(kitabın kahramanı) herhangi söylediği bir söz bile ağlatıyor beni.Biliyorum onunda aklına o anda hatası geliyor.Onunla beraber beni de kamçılıyor söyledikleri.Nasıl böyle yazılabilir bir kitap bilmiyorum ama bende yaşıyorum kitapla..Çok ağladım,çok fazla.. Çocukluğumda içime atıp günlüğüme yazdığım,ağlayamadığım herşeyin acısını çıkartmış olucak kadar çok.Yatmadan önce okudum,sabah uyandığımda okudum.. Bi yanım keşke hiç bitmese dedi,bir yanımda kitabın ortasından beri içime koydukları o acının bitmesini istedi.Hiç bi zaman beklediğim olaylar gerçekleşmedi.İşte bu yüzden hayatı anlatıyor.Harika bir dostluk öyküsü.. Benim incittiğim kişi dostum değildi,hatta kitaptaki hiçbir olayla yaşadıklarımın bir alakası yok.Ama çok acıttı canımı..Hatun kişinin dediği gibi..Asıl içimde,içinde yüzdüğüm bir deniz var..Sizin bile şaşıracağınız kadar çok içinizdeki denizi dışa vurucak bir kitap.



''Uluslararası 'çoksatar' listesine girmiş ve 8 milyonu aşkın kişi tarafından okunmuş olan Uçurtma avcısı,hem 2006 hem de 2007'de Penguin/Orange Readers's Group Ödülü'nü kazandı.''

Herkesin okumasını öneririm.Khaled Hosseini-Uçurtma avcısı.

9 İz bırakanlar:

nesrin dedi ki...

oyy minik kuzucum kıyamam sana

Mr.Paradise dedi ki...

yaa ben o resmini koyduğun şeyi bir film afişi zannediyorum iyimi :)
neden öyle sandım acaba ? ala alla :)
hiç büyüme ve hep böyle kal birde :)

an(ı)lık dedi ki...

hiçbir şey bilmemek iyiydi aslında.. ama artık cok geç:))

Wilwarin dedi ki...

Annem..Siz kıymıyosunusda kıyan kıyıyo kusucuuna =(

Paradise..Sen hep böle kal dedin ya,mutlu oldum he =) Sanky sen diyince kalıcakmışım gibi =)

Anılık..Oshgeldin blooma,sefalar getirdin =) Sen zaten depresiftin bu yazım iyice melankolikleştirmiştir seny =)) Peff,ne kelime oldu be..

Böcek dedi ki...

kitabı bende beğenmiştim kelebekim..bende 3defter bitirmiştim günlük de..bende:P:P:P
ne çok kendimden bahsettim ya:)

Wilwarin dedi ki...

3 defter mi hay maşallah =) Böcüüm sen yazar doomuşsun saten ölese =) Benim sadece bi günlüüm vardı oda bakkal defteri gibi olmuştu çisimler bile vardı içinde =)

Mr.Paradise dedi ki...

evet ben diyince kalacaksın :)

Wilwarin dedi ki...

O zaman bi daha de,garantiye alalım =)

Wilwarin dedi ki...

O zaman bi daha de,garantiye alalım =)