En küçük çocuksanıs..


Bi kere,daha gerçekten küçük olduunus dönemlerden garip lakablara layık görülürsünüs.Bana karaböcek derlerdi.Kıl olur muydum,hayır.Ama şimdi şimdi garip bi lakap olduunu ayrımsıyorum. Zaten doomuşum yedi aylık,küçücük bişeyim.Artık ne derece sinir bozmuşsam ezme ihtiyacı hissediyolarmış heralde =)


Lakapların belky geride kalır ama sen hiç gözlerinde büyümessin.Bişeyleri başarabileceğine dair olan inançları yüksek olsa bile aslında hep 'yardım edilesi' konumundasın onların nezdinde..Bi süre sora artık sanada daral gelir bu durumdan,bişeyleri kanıtlamaktan pes eder oturursun köşende..


Abin-ablan tarafından oyunlarına dahil edilmessin.'Sen anlamazsın' lafını bolca duyduğun olur.


Küçükler konuşmaz ya büyüklerin yanında..Kardeşlerde neslin devamını saalamadıkları için yiğen torun torba yoktur.Ailenin en küçüğü gene sensin.İstediin kadar büyü.. Söz benim olmadıktan sora,su benimmiş neyime yarasın..


En sinirini bozan şey şu olur.. Özellikle ergenlik çağında,daha üniversite için fln evden çıkmamışsan,hala eş dostla muhattabsındır.. Seni her altı ayda bir gören şok geçirir.Amanda ne kadar büyümüşsündee.. Ne kadar uzamışsın yarebbimm..Amanda ne güzelleşmişsiin ( Aslında güselleşme fln yoktur,tamamen ergenliğin getirdiği kamçı kuyruk denen embesil tipinden sıyrılmışsındır)..


Hemcinsin olan büyük bi kardeşin varsa evde.. İster istemes onunla karşılaştırılırsın.Her yaptığın onun yaptığı yanlışla örneklendirilir.He bak ablanda böyle dikkafalıydı,gördü noldu(her nolmuşsa artık)..


Daha ufacıkken,hemcins büyüünü kıskandığın sanılıp,ya bu ablasındanda güsel olucak puu maşallah durumları ifrit eder seny..


Birine 'Bi abim bi ablam var' dediğin zaman,ailenin küçüğü olmandan dolayı şımarık olduğunu düşünür en önce karşındaki..


Eğer yaşında küçükse ablan abin arkadaşlarıyla fink atarken seni evde bırakırlar..Sevimliliklerimi gösterirken iyiydi,niye şimdi yanınısda gelemiyorum? =)


Daha doğmadan kardeşleri tarafından sevilmeyen tek çocuk sensindir..


Kendi çocukluklarını kendileri hatırlamayıp senin çocukluğunu bildikleri için bütün rezaletin ezberlerindedir.Her an şantaj olarak kullanabilirler.. =) Yazık sana be!


Tabiki iyi yönleride var küçük olmanın..Büyüklerinin yaptığı hiçbir hatayı yapmazsın.Bana göre her saman ailenin en doğru hayata sahip insanı en küçüğü olur. Onların ergenlikte yaptığı hataların ebeveynleri nasıl üzdüğünü görüp,tekrarlamazsın aynılarını.. Hayatlarına dair yaptıkları seçimleri görüp sen daha temkinli olursun her konuda.. Ve ebeveynler ister istemes deneme tahtası olarak ilk çocuğu zor büyütmüşlerdir,sen daha refah ve doğru şekilde büyütülen insan olduğundan mutlu bir çocukluk dönemine sahipsindir. Abin ablan her zaman annen-baban gibi desteklerler seny.Yardıma ihtiyacın olduunda 2 kişiden fazlası vardır,yardım etmek için can atan. Dahada bunun gibi pek çok iyi yönünü sayarım.Zaten çok şükür saydığım kötü yönlerin hepsine ben sahip deilim,bir kısmı gözlemlerime dayalı.. =)