11 Aralık 2008 Perşembe

..Hikaye.. Ve şimdi yeniden


Ayşe mi?Aysel mi? Ayşe mi dedi Aysel mi.. Telefon kulübesinin cızırtılı telefonundan duyduğu ismi hatırlamaya çalışıyordu.Elindeki buruşmuş kağıda baktı.Adres doğruydu.İsmi de doğru almış olmalıydı.Ayşe ÇAKIRLI.. Fakat zillerdeki tek bayan ismi Ayseldi.Ayakkabısına giren karlar erimeye başlamıştı.Kar suyu onu üşütmekten çok sinirini bozuyordu.Daha fazla beklemeden bastı.3 katlı apartmanın para kokan görüntüsüne yakışır bir bayan sesi

'Buyrun?Kimsiniz?' dedi.

Ömer,bu soru dolu sesle daha da gerildi.'Be..Ben Ayşe Çakırlı isminde bi bayan aramıştım..' dedi.

'Yanlış zile bastınız öyleyse küçük bey.Karşı zillerden 5.dairede bulabilirsiniz Ayşe Hanımı '

'Peki,teşekkür ederim.' Dııd!..

Derin bir nefes aldı Ömer,yanlış kapıya gelmemiş olmanın sevinciyle.Çünkü o paraya herkesten çok ihtiyacı vardı ve zengin insanları iyi bilirdi.Bir gün bile gecikse harcayacak bir yer bulurlardı,Ömerin bir aya sığdırmaya çalıştığını.. Hemen karşı zilleri buldu.Apartman kapısının solundaydılar.Ayşe ÇAKIRLI ismini görünce söyleyeceklerinin provasını bile yapmadan bastı zile.

Ayşe hanım tiz ve kibar sesliydi.. 'Buyrun?'

'Ben Ömer.. Ömer Burçak..Siiz..'

'Tamam,tanıdım Ömercim gel içeri..'

Ağır demir kapıyı güçsüz parmaklarıyla itti.Aksiliklerle dolu başlayan sabahının öyle devam etmeyecek olmasının müjdecisiydi o ses.2.kata bastı.Asansörü üç yanı da yerlere kadar aynalıydı.Bir süre öncesine kadar böyle asansörlere ne kadarda yakıştığını hatırladı Ömer.Şimdiyse fazlalık gibiydi o asansörde,yüzüne bakan aynaların yansıttığı suret sayesinde..Ürkek adımlarla kapıya yürürken,kapı açıldı.Hoş giyimli bir bayan gülümsedi Ömere.Diğerlerindeki gibi acımayla karışık değildi bu gülümseme.Duru ve doğaldı..

Ömerin kekelemesine müsade etmeden..'Buyur yavrum,gir içeri.Üşümüşsün bak kızarmış her yanın.Gelde sıcak çorbamdan iç.'

Ömer,delik çoraplarından dolayı büzdüğü parmaklarından ve birazda utangaçlığından dolayı yavaş yavaş ilerledi salona.Kadife uzun kırmızı perdeler geçmişini hatırlattı.Manzarayı kaçırmayacağı bir koltuğa çöktü Ömer.Ayşe hanım sanki çoraplarını görmüyormuş gibi ayaklarına göre ortaladı cam sehbayı önünde.Kibar bi bayandı belliki..

Daha sonraki bir saat çok güzel geçti Ömer için.Şen gülümsemesinden Ayşe hanım içinde öyle olduğu belliydi.Çorbalarını içtiler,bol bol sohbet ettiler.Genelde Ayşe hanımı konuşturmaya özen gösterdi Ömer.Ağzından ters bir laf çıksın istemiyordu.Yinede üyesi olduğu eğitim derneğinden ve nasıl ona her ay para verecek bir yer bulduklarından söz etti.Daha önce geldiği evleri düşündü,duraksadıkca.Yok,yok.. Bu kadar iyi karşılanmamıştı hiçbirinde.Kapıdan zarf verip yollayan bile olmuştu.Gururunun incinişini hatırladı Ömer..

'Hayırdır yavrum,daldın yine?'

'Yoo..Yok efendim,evinize bakıyordum öyle..Çok güzelmiş.'

Ayşe hanım birşey hatırlamış gibi yerinden kalktı,içeri gitti.Ömer,döndüğünde artık kalkması gerektiğini düşündü..

'Ben müsadenizi istiyim efendim.Ancak dönerim kar bastırmadan.'

Ayşe hanım bir çanta uzattı.Hepsi gibi naif ve çekingendi bu hareketi de.Ömer utandı,teşekkür etti ve aldı çantayı.Kapıya yöneldi..

'Bakmayacak mısın içine?'

'...'

'Hadi çekinme yavrum'

İçindekileri ne kadar çok merak ettiğini O da gayet iyi biliyordu.Çantayı şöyle bir araladı..Bir çift ayakkabı,çorap,gazeteye sarılı birkaç yiyecek ve tabiki zarf..

'Ayakkabını şimdi giymeni isterim,memnun edersin beni.'

Ayakkabısını çıkardı kapıya koydu.Tadına varır bir yavaşlıkla giydi.Ne kadar mutlu olduğunu belli etmeye utandı..Sadece gülümsedi ve sönük sesle 'Sağolun' diyebildi.

'Bundan sonra her ay bugün buraya geliyorsun,oldu mu?'

İçinde yankılandı cümle..Tekrar,tekrar..

'Tabi efendim,nası isterseniz' dedi.

Devamlı bir yer bulmuştu artık.Dünyalar onun oldu sanki.Asansöre binip aşağıya indiği süreci hatırlayamadı.Demir kapıyı kendine doğru çekti.Önceki kadar ağır değildi demir kapı şimdi...
.....
[Bu hikayeyi,üniversite birinci sınıftayken yazmıştım.Siyasi yazı yazmamızı istediğini açıkca söyleyemeyen bir hocam,hepimizden birşeyler yazıp vermemizi istemişti.Bende inadıma istediğini yazmamıştım.Okumadığına bahse girebilirim =) Umarım beenmişsinizdir..]

12 İz bırakanlar:

Enrique dedi ki...

Hello. I can not read your blog because I do not understand. I liked your picture.

Enrique dedi ki...

Hello. I can not read your blog because I do not understand. I liked your picture.

Enrique Frutos dedi ki...

Hello. I can not read your blog because I do not understand. I liked your picture

Wilwarin dedi ki...

Calm down Enrique =) Thanks a lot..If you want,I am writing english posts =P You cant my reader but welcome anyway =)

korhan dedi ki...

el öpmeye gelmedin ya...
olsun.

ne zaman gelirsen gel.
payın derin dondurucu da :)

Enrique de gelsin
ona da pirzola pikçırları gösterriz
ağızlarına liked.

haaayt hahayt.

Güllerevurgunum dedi ki...

I can read yr post and beside yr piciture i like yr writings.

I loved this one most and i recommend u to creat blog for only such little stories of yrself...

keep going...:)

başka varsa onalrı da acilen yayınla lütfen ki zevkle okuyalım :)

Wilwarin dedi ki...

Korhaan.. Sen benym blooma gelir midin ya =) Çok mutlu oldum ve gene güldüm yorumuna çatlak insan seny.. =) Benim payımı sen ye de bana tavuk eti ver olmas mı? Bayramın mübarek olsun çok çok..


Güllere vurgunum.. Kusu çok sevindim beenmene ya =) Özellikle hocanın sallamamasından sonra vasgeçmeyi düşünmüştüm bi daha hikaye yasmaktan..
Benim blog bi çok türü içinde barındırdıından ayrıca bi blog oluşturmiim dedim =) Sen böle gas verdin bak yasarım artık ara ara ;) Teşekkür ederim.

stickman dedi ki...

çok güzeldi Wilwarin çok güzeldi.

Wilwarin dedi ki...

Stickman..Teşekkür ederym,çok mutlu oldum saol =) Blooma da oshgeldyn..

mr.paradise dedi ki...

oo muhabbete baky ingilizce takılıyoruzy..enrikede pek yakışlıklı bi çocuky :D nereli arkadaş ?

Wilwarin dedi ki...

İspanyol =)) Yakışıklımı bakmadımda aynı burçdanıs ondan cvpladım ama sallamadı bi daa koca kafalı =)

nesrin dedi ki...

ne diyebilirim ilk okuduğumda nekadar etkilendimse aynı hisleri yine yaşadım
harika bir uslubun var canım mutlaka yazmaya ve yayınlamaya devam et ama elinde de olsun yazıların onları yayınevine götüreceğim sana söz =)