1 Ağustos 2010 Pazar

Sen&Ben

'Biz' ne kadar sıcak bi kelime.. Şarkılar bile -iz'li, -uz'lu olunca daha içini ısıtıyo insanın. 'Sen ve Ben'lerse ne kadar da souk. Mesafeli.. Bulunduun yerden ayrılmamak için direndiğini vurguluyosun sanki. Ama biz de hiç 'biz'i korumayız. O 'sen&ben'in bağlacının her an düşebileceği korkusu çekici geliyo sanırım. Kaybetmemeye çabalama isteğini arttırıyo.. 'Biz'den korkuyoruz hep. 'Ben'in yapısını bozuyo sanıyoruz. 'Biz'in 'ben'den kötü olduunu kim söyledi ki.. Ama işte bazen 'biz' oluruz korkumuza 'sen&ben'i bile kabullenemiyoruz.

Birileri bizimle 'biz' olmak istiycek diye aklımız çıkıyo ama durup düşünmüyoruz; hiç mi 'sen'i arzulamıcak gönlüm? 'Ben'le olsaydı da, biz 'biz' olsaydık da böyle harcanmasaydım demicem? Şimdi bu içimde pırpır eden herhangi bir 'sen'i bile 'ben'e ekleme ihtiyacı mı hiçe mi sayıcam bi ömür?

Sorun sadece doğru 'sen'i bulmakta değil artık. 'Biz' olmaya cesaret bulmakta. Deneme yanılmayla bir sürü 'sen&ben'ler harcamamakta. Minik bi 'ben'in olabilmesi için bi 'sen'i sevebilmekte. Hatta 'sen'den bi parça taşımak için minik bi 'ben'in olmasına can atmakta.

Belki de yanılıyorum.. Belki de öyle bişeydi ki aşk, sen&ben hiçbi zaman olmazdı. Gözlerine baktığında 'biz' olduunu bilirdin. Şüpheler, korkular kalmazdı..


Belkide biz yanlış insanlara 'biz' gözüyle baktık..

12 İz bırakanlar:

Elif Gizem dedi ki...

Bunu düşünüyorum bugün biliyor musun? Bir aşkın kıyısındayken, yüzüme esen ılık bir rüzgara yaklaşırken korkuyorum. Biz olmaktan, biriyle biz olabilmeyi istemekten çok korkuyorum.

"Sorun sadece doğru 'sen'i bulmakta değil artık. 'Biz' olmaya cesaret bulmakta. Deneme yanılmayla bir sürü 'sen&ben'ler harcamamakta. " İşte bu cümleye şiddetle katılıyorum. Çok güzel, çok doğru ve gerçek. Kısacık sözlerle bir hikaye anlatır gibi de az ve öz...

Hayatımda ilk defa bir adama doğru adam tanımlamasını yakıştırıyorum. Ama elimde değil cesur olamıyorum.

Hani demişsin ya belki de aşk olsaydı şüpheler korkular olmazdı diye. Biliyor musun aslında aşkta daha çok yer buluyor kendine korku. Çünkü aşk daha çok cesaret istiyor. Ve bugüne kadar yaşadıklarımızda bize cesur olmamayı öğretmiş. O yüzden bu bocalamalarımız.

Wilwarin dedi ki...

Aşkı pek bildiğimi sanmıyorum ama cesaret dersen, kesinlikle cesur olan tarafın erkek tarafı olması gerektiğini düşünüyorum. Zaten cesaret yoksunu olan erkekler, biz cesur olunca iyice korkaklaşıyorlar. Bazen emin olmadığımız düşüncelere yardımcı olsunlar, o güzel duygular içimizden kaybolmasın diye bi cesaretle konuşunca onlar koşa koşa kaçıyorlar :) Zaten bi sıkımlık cesaretleri var. Durabildiğimiz kadar geri durmalıyız biz kıslar :)

Elif Gizem dedi ki...

Aynen öyle. Bir de benim mizacımda yok, istesem de cesur falan olamam. Öyle korka korka yaklaşırım aşka...

Wilwarin dedi ki...

Başaklar..
:)

Elif Gizem dedi ki...

hahaha eveeeettt :)) burcumu seviyorum yine de:)

Wilwarin dedi ki...

Ben de çok!
:)

Hyperion dedi ki...

Biz denizinin sen ve ben kıyılarıydık;
Korktuk girmeye, biraz uçarıydık,
Kortuk biz olmaktan, sen ve ben farklıydık,
korktuk,
Aslında ayrıydık...

H.S.

Wilwarin dedi ki...

Altına ne yazsam çirkin durucak. Son nokta olarak kalsın böyle. Süper olmuş ellerine sağlık..

pebbles dedi ki...

Cok mistik birsey bu ask yani ne aciklamasi ne tanimlamasi ne de anlasilabilir bir tarafi var... Neden diger adam degil de o? Neden su etrafimda donen adamlar icimde hicbirseyi hareket ettirmiyor da bu? Cesaret konusunda yazilanlara katiliyorum. Guclu, ne istedigini bilen arkadasinda duran bir kadin olarak cesaretimin bana kazandirdigi mi kaybettirdigi mi konusunda karasizim. Cesursaniz acik ve netsiniz demektir. Wilwarinin dedigi gibi icimizdeki duygular ucup gitmeden birseyler olsun diye ugrasiriz. Ama anladim ki adamlari cesaretin icindeki netlik olumsuz etkiliyor. Hep net olmasin, birseyleri hala arar olmak istiyorlar, birseyler icin ugrasma sureci sonuctan onemli gibi... Oyleyse biz kadinlar cesareti elden birakmayacagiz ama adamlarin istedigi bir parca belirsizlik perdesini de onlardan esirgemeyecegiz...:)

Wilwarin dedi ki...

Bizim bu beyin fırtınamızın tam toparlanmış düzenlenmiş hali olmuş yorumun :)

Teşekkür ederim. Böyle şeyler duyunca hep uygularım ben çok söz dinlerim, bakalım dooru muyuz görürüm yakında :)

bagercik dedi ki...

hangi Biz bu?;
**içinde sadece sen ve benin olduğu biz mi?...aşk
**içinde senin olmadığın benim ve diğerlerinin olduğu bir biz mi?...özlem
**içinde bir de O nun bulunduğu bir biz mi?...kıskançlık
**içinde ne benim nede senin olmadığı bir biz mi?...yanlızlık
**içinide bizi bizleştirme çabası güden bir biz mi?...ötekileşme
**içinde bizimkilere dair olanları biriktiremediğimiz bir biz mi?...ayrılık

BİZ kimiz ki?
birlikteliğin bizi mi?
bencilliğin bizi mi?

Beni/Seni bizden ayrı tutmakla,
bizi siz den ayrı tutmak aynı şeymidir?

olsun da bizim olsun kavramı ne kadar bizcedir?

biz ve hepimiz arasındaki çizginin sınırını kim belirliyor..

taam taam sustum,gidiyorum..bize..zaten nereye kadardır ki ben..sen..ve o..

Çağatay Argün dedi ki...

Biz, "biz" iken, yarın "biz" olacağımız kişilere bileniyorduk...