23 Mayıs 2013 Perşembe

Oku

Son oynanan GS-FB macinda Galatasaraylilarin mac sonunda sevinmesine anlam verememistim. Ertesi gun bi futbolcu aciklama yapti. `Bir sene boyunca cok gerildik cok zor mucadelelerde galip geldik.Yensek de yenilsek de bi stresi daha geride biraktigimiz icin kupa sevincimizi yasamak istedik o kadar da hakkimiz olsun` dedi. Gayet acik net konusmustu. Sevinsinler tabi dedim.. Hincal Uluc`un aptal diye hakaret ederek yaptigi yorumdan cok daha icten ve dogruydu.

Reyhanlidaki patlamada basin hicbirsey yazmayacak cizmeyecek dediler. Ortalik yikildi. Ben sadece neden yazilmadigini arastirdim. Huseyin Celik NTVde soyle guzel bir aciklama yapti. Milletce ne sorduysak cevaplattilar. Akli basinda insanlar icin bu aciklama yeterli geldi. Su gun bile hala -dini ya da siyasi yonunu gectim- insanlik yonu zayif kisiler yazdiklari cizdikleriyle bagiriyorlar. Oyle kulaklarimi tirmaliyor gozlerimi rahatsiz ediyorlar ki karsimda sesimi cikardigimda bile seviyemi dusurecegim bir cingene varmis gibi hissediyorum ve ben onun adina oyle cirkef olmasindan dolayi utaniyorum. Asla dinlemiyorlar asla okumuyorlar senin ne soyledigin ya da olaylarin asli umurlarinda degil sadece anlamak istedikleri bir yerinden tutup bagiriyorlar tekrar tekrar ayni cumleleri..


Tabi bazen okusan da bir yere varamadigin, kizginliginin hic gecmeyecegi konular da oluyor. Hulya Avsar'in 'Akilli kadin dayak yemez' deyip de iki gun sonra esinden gordugu siddet nedeniyle olen kadinin kiligina girip anlamsizca poz vermesi gibi.. Reklamini yapacagi durumlarin bile siniri olmaliydi bence insanin. Iyisi kotusu olmaz mi bilmem ama reklamin en cirkiniydi bu.. Ucunu takip etsek de hicbir yere cikmadi bu haber. Kocaman bi ayip olarak kaldi zihnimizde..

Biraz okumaliyiz, biraz da yorumlamaliyiz okuduklarimizi. Empati yapmayi, anlamayi isteyince cok farkli dunyalar aciliyor. Cogaliyor sevebilecegimiz insanlar, hosgorulu olabilecegimiz konular artiyor. Daha cok seviliyoruz. Ihtiyac duyup tokezledigimizde de bizi anlamaya gayret sarfediyorlar bu defa. Hicbir takimin her zaman yanlis top surmesine imkan yok. Hicbir insanin her konuda hatali olmasina. Hicbir partinin %100 onayladigimiz hareketler yapmasina da. Sadece biraz okumaya anlamaya ve bagirmadan sakince bilgi paylasmaya ihtiyaci var bu memleketin. Tek amaci olaylari haberleri ogrenmek olan insanlara biraz yardimci olun.

0 İz bırakanlar: